Kuka minä olen?

Monet tietävät, että kaikkien tie lääkikseen ei ole helppoa ja kivaa vaan pitkä matka, joka useaan otteeseen vie kaikki voimat ja uskon itseensä. Joinakin päivinä haluaa vain luovuttaa ja todeta, että ei minusta ole tähän ja että on turhaa edes yrittää. Joskus taas motivaatio iskee ja tuntuu, että on kaikki mahdollisuudet onnistua. Tämä blogi kertoo minun matkastani lääkikseen ja mahdollisesti tulevaisuudessa myös opiskeluistani siellä.

Tällä hetkellä opiskelen Tampereen teknillisessä yliopistossa teknis-luonnontieteellisellä eli fysiikkaa, kemiaa ja matematiikkaa. Teekkariksi päädyin suoraan lukion jälkeen, kun ensimmänen hakuni 2016 ei tuottanut toivottua tulosta. En kuitekaan halunnut jäädä välivuodelle vaan käyttää aikani hyödyksi, joten hain opiskelemaan myös itseäni toiseksi eniten kiinnostavaa alaa. Halutessani voin siis valmistua hulluksi tiedemieheksi, mikä sopii minuun hyvin!

Viha-rakkaussuhteeni tätä järkälettä kohtaan on jatkunut jo vuoden

Hain tänä keväänä toista kertaa, mutta en usko pääseväni vieläkään sisään. Yliopistosta nyhdettyjen tietojen ja taitojen perusteella kaikki isot tehtävät olivat helppoja, mutta epäonnistuin monien muiden mielestä helpoissa monivalinnoissa. Tänä vuonna minulla oli entistä vähemmän voimia lukea kokeeseen, sillä kärsin ahdistushäiriöstä, joka vuoden tapahtumien lisäksi vei kaiken motivaationi. Häiriöni alkoi jo lukiossa, jonka takia abivuoteni meni niin ja näin. Kumpaankaan hakuun en jaksanut päntätä biologiaa tosissaan, mikä on kaatanut hakemiseni tähän mennessä. Henkilökohtainen elämäni alkaa olemaan kunnossa vasta nyt ja haluankin kirjoittaa tänne myös motivaation uudelleenlöytämisestä todellisten vaikeuksien jälkeen.

Päällisin puolin olen aivan normaali teekkari. Olen 20-vuotias, alunperin Pohjanmaalta kotoisin oleva fyysikonalku. Juhlin, nauran, itken ja tanssin aivan kuin kuka tahansa muu. Olen löytänyt ihmisen, joka rakastaa minua tällaisena ja minulla on ihana kissa, joka mönkii viereen ja karvoittaa koko asunnon onnesta kiehnätessään. Harrastan urheilua, musiikkia, taidetta, elokuvia ja kirjoja.

Lääkishaun lisäksi haluan kertoa täällä myös joitakin asioita opinnoistani, elämästäni ja ajatuksistani. Tervetuloa matkalle kanssani!

-Elina



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Miten pääsin lääkikseen?

Lukusuunnitelma syksylle

Mitä lääkiksen ekana vuonna opitaan?