Kun innostus ja paniikki kasvavat

Enää 12 päivää pääsykokeeseen. Joka toinen hetki olen innosta pinkeänä: perhana mustahan tulee lääkäri! Joka toinen hetki epävarmuus iskee: entä jos ei tulekaan?

Tän kevään aikana oon laskenut enemmän laskuja kuin minään aikaisempana. Olen panostanut biologiaan ja harjoitellut koetilannetta. Olen miettinyt koestrategiaa ja tarttunut fysiikassa ja kemiassa inhokkialueisiini. Nyt alkavat jopa puskuriliuokset ja saostuminen olla hallussa. Orgaanisen kemian labrakurssistakin pasahti nelonen kouraan ja tämän päivän fysiologian tentissä muistin viimeinkin nefronin toiminnan kunnolla.

Kuitenkin kerrattavaa olisi vielä vaikka muille jakaa. Mites ne kasvit, ympäristömyrkyt ja polymeerit? Ehkä pitää vain hyväksyä, että kaikkea ei ehdi kerrata eikä edes voi osata. Viimeiset päivät aion vielä laskea niitä alueita, joissa olen heikompi sekä lukea nopeasti läpi biologiasta ne asiat, joita en ole vielä kunnolla kerrannut. Kertaan myös tärkeimmät teoriat ja biologiasta toivon mukaan vielä kaikki (oletettavasti) tärkeimmät asiat. Pelottaa, että kertaamatta jää asioita, joita tän vuoden kokeessa kysytään.

Motivaatio on kuitenkin just nyt korkealla joten aivan ärsyttää, miten viikonloppuna joutuu käydä töissä pari lyhyttä vuoroa tekemässä. Toisaalta ehkä siellä aivot tuulettuvat. :D Koitan psyykata itelleni parhaillaan asennetta, jolla mennään läpi harmaan kiven. Ens syksynä mä aion nimittäin joka arkipäivä nousta Hervannassa bussiin ja hypätä kyydistä vasta Kaupin kampuksella. ;)

Tsemppiä viimeisiin hetkiin, me tehdään se!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Miten pääsin lääkikseen?

Lukusuunnitelma syksylle

Mitä lääkiksen ekana vuonna opitaan?