Eka harjoituskoe

Long time no write jälleen kerran. Syynä taukoon on lomailu ja ihan liian monet työvuorot. Kaikki vapaa aika on yksinkertaisesti pitänyt käyttää joko lepäämiseen tai lukemiseen, joten mulla ei ole ollut aikaa keskittyä blogitekstin kirjoittamiseen. Perjantaina oli mun vika iltavuoro ja ensi kuussa joudun vielä kaksi vuoroa tuuraamaan, mutta nyt voin jo sanoa kunnon opiskelun alkavan huomenna. Jippii!

Monilla meistä oli lauantain tienoilla ensimmäinen valmennuskurssin harjoituskoe. Mä olen päättänyt mahdollisuuksien mukaan tehdä harjoituskokeet niinä päivinä, kun etä- ja lähikurssilaisetkin. Varmaan monet haluavat tietää, että missä nyt mennään ja mihin tästä lähdetään.


Mun mielestä koe meni tosi hyvin. Tarkistin kokeen itse, koska mulla on itseopiskelumateriaali, ja laskin itselleni 145-153 pistettä eli noin 60-63% maksimista. Lähivuosina lääkiksiin on riittänyt 55-65% kokeen maksimipistemäärästä. Koskaan sisäänpääsyyn ei ole tarvinnut osata yli 70% kokeesta.

Tää koe meni mulla hyvin osittain varmasti sen takia, että oon nyt yrittänyt keskittyä mun heikkouksiin ja mennyt mukavuusalueen ulkopuolelle. Nyt mä olen piirtänyt kemiassa paljon, kerrannut bilsaa kunnolla ja laskenut fysiikan tehtäviä luovuttamatta heti ekassa vastoinkäymisessä. Mä huomasin kuitenkin tosi paljon asioita, joita en vielä osannut. Koetaktiikassa on myös parantamisen varaa. Monivalintoihin mä käytin tosi paljon aikaa, joten aika meinasi loppua kesken, varsinkin kun kokeen viimeiseksi tehtäväksi oli laitettu huikea 22 pisteen tehtävä. Näihin heikkouksiin mä osaan nyt keskittyä enemmän ja koetaktiikkaa ehtii onneksi hioa vielä kuuden harjoituskokeen ajan.

Ekan harkkakokeen jälkimainingeissa kannattaa muistaa vielä pari asiaa. Tää oli ensimmäinen, eikä se kaada tai mullista maailmaa. Älä masennu, vaikka koe olisi mennyt penkin alle. Älä ylpisty, vaikka koe olisi mennyt ihan nappiin. Keskity vaan just omaan opiskeluusi ja siihen, että sä kyllä pystyt siihen. Vielä on paljon aikaa, käytä se hyödyksi.

Tsemppiä kaikille!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Miten pääsin lääkikseen?

Lukusuunnitelma syksylle

Mitä lääkiksen ekana vuonna opitaan?