Musta tulee lääkäri!

Tulokset tuli tänään ja mä pääsin sisään!



Musta tulee lääkäri!

Tänä aamuna mä olin ihan superkiukkuinen ja kaikki ärsytti. Musta tuntui, että yliopistot panttaavat tuloksia tahallaan hakijoiden kiusaamiseksi. Kun ensimmäiset viestit Kuopion tuloksien julkaisusta tulivat, mä vain tuijotin kännykkää kauhuissani kädet täristen ja mietin, että onko mun pakko avata opintopolkua ollenkaan. Pakko se kuitenkin oli, joten mä kirjauduin sisään.

Saman tien kun mä näin näytöllä, että mut on hyväksytty Kuopioon opiskelemaan, mä aloin itkemään onnesta. Kyyneleet valuivat ja kädet tärisivät, kun annoin kännykän poikakaverille luettavaksi, en mä itse uskaltanut sitä sanoa ääneen. Neljän vuoden ja kolmen epäonnistumisen taakka putosi harteilta sekunneissa ja mun tulevaisuus oli yhtäkkiä kirkkaampi kuin koskaan. Tunnin sisään kaikki muut yliopistot paitsi Tampere olivat pudottaneet tuloksensa ilmoille. Lopulta kun myös eniten odottamani tulos saapui, osuuspankin tunnistautumispalvelu kaatui, joten en päässyt katsomaan tulosta.

Myöhemmin päivällä yritin uudestaan ja opintopolun aukaistuani riemu täytti mut uudestaan: mut hyväksyttiin Tampereelle! Mun ei tarvi muuttaa ja ruveta etäsuhteeseen poikakaverin kanssa, pääsin siihen kouluun jota kohti olen pyrkinyt jo vuosia! Tampere on ollut mun unelmalääkis siitä asti, kun vaihdoin eläinlääkärihaavet kirurgiunelmiin ja nyt mä olen selättänyt suurimman esteeni mun ja lääkäriksi valmistumisen tiellä. Kuuden vuoden päästä mä vannon lääkärinvalan ja olen ihka aito ammattilainen.

Tätä tunnetta varten kannatti yrittää kaikkensa ja nousta yhä uudelleen pettymysten jälkeen. Lääkikseen päästään keskimäärin kolmannella kerralla, mutta kun pääset sisään niin ketään ei kiinnosta vaikka olisit hakenut neljä kertaa tai useammin.

Onnea kaikille sisäänpäässeille ja tsemppiä kaikille rannalle jääneille, teidän vuosi koittaa vielä!

Tampereella nähdään ;)

Kommentit

  1. Tuhannesti onnea! Olet paikkasi ansainnut! Ja hienoa, että ovet Tampereelle aukesivat - arkea helpottaa kummasti kun ei tarvitse alkaa säätää muuttamisen kanssa.

    Mä en valitettavasti päässyt sisään, osasin sitä odottaakin. Kokopäivätyö ja muutama työllistävä muuttuja muussa elämässä keväällä sotki suunnitelmat ja en ehtinyt lukea edes puolta siitä mitä suunnittelin. Ehkä ensi vuonna sitten - täytyy keksiä joku konsti, jolla minimoida työnteko :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Harmi että et päässyt, toivottavasti ensi vuonna on sun vuosi :)

      Poista
  2. Onnea! Oon seurannut sun blogia alusta lähtien - tosi hieno homma! Itse en tänä vuonna päässyt, mutta ilmoittauduin syksyn kirjoituksiin (varmuudeksi) ja meen korottamaan pitkää matikkaa ja fysiikkaa. Ens vuonna toivottavasti sisään! Oon onneks ensikertalainen...Sillai oon ihan tyytyväinen, että olin melko lähellä sisäänpääsyä, vaikka olin liian ylilatautunut kokeessa ja melkein sain hermoromahduksen. Työt jatkuu jne. Onneksi eivät pantanneet tuloksia vikaan päivään asti (se jotekin kevensi omaa oloa)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Toivotaan että korottaminen siivittää sut sisään lääkikseen :) Kannattaa tehdä hengitysharjoituksia, ne auttaa koetilanteessa tosi paljon!

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Miten pääsin lääkikseen?

Lukusuunnitelma syksylle

Mitä lääkiksen ekana vuonna opitaan?